"/""" Caro's Kaartjes: Stamping and Blogging Schets challenge 88

Pagina's

21 januari 2015

Stamping and Blogging Schets challenge 88

www.carooskaartjes.blogspot.com

Oh, wat een feestje was het weer deze week, om met de schets van Stamping and Blogging aan de slag te mogen.
Al vond ik al die lange bannertjes best lastig.
Al denk ik, dat ik er wel een mooie oplossing voor gevonden heb.
Zo heb ik de Something Lacy achtergrondstempel in de kleur Baked Brown Sugar gestempeld op een stukje whisper white kaartkarton.

Het whisper white kaartkarton is super fijn om mee te werken, omdat het oppervlakte mooi glad is, waardoor je een mooiere stempelafdruk krijgt.
Vroeger gebruikte ik altijd 200 gr kopieerpapier van een goed merk om op te stempelen, maar ik moet echt bekennen dat ik spijt heb dat ik niet eerder ben overgestapt op whisper white.
Qua prijsverhouding maakt het namelijk ook niet zo heel gek veel uit, maar qua behaald resultaat wel.

De gestempelde achtergrond heb ik vervolgens in repen gesneden en er banners van gemaakt.
Om een vintage touch te krijgen heb ik nog wat brushed gold kaartkarton gebruikt en een tea lace doily.
De vlinder is uitgestanst uit gold foil karton met één van de Butterflies thinlits stansen.

Deze vlinderstansen zijn vrij gedetaileerd. Om je vlinder mooi uit te kunnen stansen is het raadzaam om de volgende sandwich te maken bij het stansen: 

1. snijplaat
2. een drogerdoekje 
3. papier 
4. een stukje bakpapier
5. de vlinder stans

Aangezien niet iedere snijmachine gelijk is afgesteld is het even uitproberen of je 1 of 2 drogerdoekjes moet gebruiken om tot het gewenste resultaat te komen.

Op deze manier komen de kleine stukjes van je stans heel makkelijk los, wat natuurlijk erg prettig is!

Voor deze creatie heb ik het bakpapier niet weggegooid, want dat vond ik zonde.
Het heeft zo'n mooie net niet transparantie en daar wilde ik wat mee doen.
Ik heb het bakpapier met transparante versamark inkt ingesmeerd en daarna iridescent ice embossing poeder gebruikt om de vlinder te embossen. 
Zo heb je een mooie vlinder met een glittertje.

Dit is de schets waar ik deze week mee heb gewerkt.


Stamping and Blogging is een website waar je lid van kunt worden.
Zij hebben schetschallenges, maar ook heel veel leuke video's met projecten en handige informatie en tips over bloggen.
Natuurlijk kun je ook gewoon zelf lekker met de schets aan de slag gaan en er een leuke kaart mee maken.

Het Stamping and Blogging designteam heeft weer hun best gedaan om jullie te voorzien van inspiratie, dus surf gezellig even bij ze langs:

Amy Koenders - USA – www.stampwithAmyK.com
Michelle Last - UK– www.michellelast.co.uk
Kerstin Kreis - Germany – Scraparound.de
Marine Wiplier - France– www.marineetstamp.com
Shelagh Freemantle - Canada – www.shelaghfreemantle.com
Patrice Halliday-Larsen - New Zealand – Create with Stamps.co.nz -

Tot slot nog een overzichtje van de producten die ik heb gebruikt.

Built for Free Using: My Stampin Blog



Tot Stempels!

Photobucket

8 opmerkingen:

Marjan zei

Schitterende kaart, Caro!

stampwithamyk zei

Simply beautiful Caro! I love the gold touches, fantastic design!!

Marine zei

Wow Caro, it's gorgeous ! We have the same idea with the butterfly, isn't it so beautiful ? :)

Patrice zei

Love the way your card turned out, such a neat idea how you used the parchment paper as well. Thanks for all the great tips.

GerJanne zei

Prachtig kaartje ! De vlinder is de blikvanger en ik vind hem prachtig!

Susie Wusie zei

Caro, wat heb je weer een leuk kaartje gemaakt!!! Ook fijn je uitleg over wat stampin en blogging nou is, want ik kwam er echt niet uit! Nu is het in ieder geval wat duidelijker. Weet alleen nog niet of ik er ook lid van ga worden, aangezien alles in het engels is en dat houdt mij wel tegen....me engels is niet zo goed. Maar leuk in ieder geval om de schetsen op jou blog te zien!

Groetjes Suus

Sandi MacIver zei

Love this card, awesome idea for the background and the doily and butterfly are a beautiful embellishment for the card

Michelle Last zei

WOW I love the gold, it lifts the card just beautifully!

Misschien vindt je deze blogposts ook leuk om te bekijken: